IVERNIA

Ναυπηγήθηκε το 1899 στα ναυπηγεία C.S. Swan and Hunter, στο Wallsend-on-Tyne της Αγγλίας, για την Cunard Line, Βρετανική σημαία, με το όνομα Ivernia. Εξυπηρέτησε τη γραμμή Λίβερπουλ-Νέα Υόρκη/Βοστώνη και, αργότερα, τη γραμμή Τεργέστη-Νέα Υόρκη. Χαρακτηριστικά του πλοίου: 14058 γκρος τονάζ, 582 πόδια μήκος, 64,9 πόδια πλάτος, ταχύτητα 15 κόμβοι. Μία τσιμινιέρα, τέσσερα κατάρτια. Δυνατότητα εξυπηρέτησης 1964 επιβατών: 164-1ης θέσης, 200-2ης και 1600-3ης θέσης επιβάτες. Καθελκύστηκε την 21η Σεπτεμβρίου 1899 και στις 14 Απριλίου 1900 έκανε το παρθενικό του ταξίδι όταν άφησε το Λίβερπουλ για το Κουΐνσταουν και τη Νέα Υόρκη. Έκανε ακόμη ένα ταξίδι σε αυτή τη γραμμή και στις 12 Ιουνίου 1900 ξεκίνησε το πρώτο ταξίδι Λίβερπουλ-Κουΐνσταουν-Βοστώνη. Στις 21 Δεκεμβρίου 1911 απέπλευσε για το πρώτο ταξίδι στη γραμμή Τεργέστη-Μεσσίνα-Νάπολι-Νέα Υόρκη. Στις 30 Νοεμβρίου 1912 επανέλαβε τα ταξίδια Βοστώνη-Λίβερπουλ και στις 29 Απριλίου 1913 επέστρεψε στη γραμμή Τεργέστη-Νέα Υόρκη. Στις 28 Ιουλίου 1914 ξεκίνησε το τελευταίο ταξίδι στη γραμμή Τεργέστη-Φιούμε-Πάτρα-Μεσσίνα-Νάπολι-Βοστώνη και Νέα Υόρκη και τον Σεπτέμβριο του 1914 επιτάχθηκε και χρησιμοποιήθηκε σαν οπλιταγωγό. Πέρασε μεγάλο μέρος του πολέμου στην Ανατολική Μεσόγειο. Την 1η Ιανουαρίου 1917, και ενώ κατευθυνόταν προς την Αλεξάνδρεια με 2400 Σκωτσέζους στρατιώτες, τορπιλίστηκε από Γερμανικό υποβρύχιο ανοιχτά του Κάβου Ματαπά, στην Ελλάδα. Από τους στρατευμένους επνίγηκαν 85, μαζί με 36 μέλη του πληρώματος. Το συνοδό καταδρομικό HMS Rifleman ανέσυρε από τη θάλασσα 650 ενώ οι υπόλοιποι επιζώντες ρυμουλκήθηκαν μέσα στις σωστικές τους λέμβους από συνοδά πλοιάρια.