NEW YORK

Ναυπηγήθηκε το 1888 στα ναυπηγεία J. & G. Thomson, στη Γλασκώβη της Σκωτίας, για την Inman Line, Βρετανική σημαία, με το όνομα City of New York. Εξυπηρέτησε τη γραμμή Λίβερπουλ-Νέα Υόρκη. Χαρακτηριστικά του πλοίου: 10499 γκρος τονάζ, 528 πόδια μήκος, 63 πόδια πλάτος, ταχύτητα 20 κόμβοι. Τρεις τσιμινιέρες, τρία κατάρτια. Μέχρι το 1920, ο αριθμός των τσιμινιερών και των καταρτιών μειώθηκε, σε δύο φάσεις, από τρία σε δύο. Δυνατότητα εξυπηρέτησης 1740 επιβατών: 540-1ης θέσης, 200-2ης και 1000-3ης θέσης επιβάτες. Καθελκύστηκε στις 15 Μαρτίου 1888 και την 1η Αυγούστου του ιδίου έτους ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι από Λίβερπουλ για Κουίνσταουν-Νέα Υόρκη. Το 1893 επωλήθη στην American Line, Αμερικανική σημαία, μετονομασθέν σε New York. Εξυπηρέτησε τη γραμμή Σαουθάμπτον-Νέα Υόρκη. Το 1898 μετονομάσθηκε σε USS Harvard. Στις 20 Απριλίου 1901, απέπλευσε από το Σαουθάμπτον για το τελευταίο του ταξίδι προς Χερβούργο, Νέα Υόρκη. Ακολούθως μετασκευάστηκε. Στα πλαίσια αυτής της μετασκευής απέκτησε καινούργιες μηχανές, οι τσιμινιέρες του μειώθηκαν σε δύο (βλέπε φωτο) και το τονάζ αυξήθηκε στους 10798 τόνους. Στις 15 Απριλίου 1903 επανέλαβε τους πλόες στη γραμμή Νέα Υόρκη-Χερβούργο-Σαουθάμπτον. Την 1η Αυγούστου 1914 ξεκίνησε το τελευταίο ταξίδι Σαουθάμπτον-Χερβούργο-Νέα Υόρκη και στις 14 του ιδίου μηνός μεταφέρθηκε στη γραμμή Νέα Υόρκη-Λίβερπουλ. Τον Απρίλιο του 1918 έκανε το τελευταίο ταξίδι από Λίβερπουλ προς Νέα Υόρκη και στη συνέχεια μετετράπη σε μεταγωγικό με το όνομα USS Plattsburg. Στις 19 Φεβρουαρίου του 1920, επανέλαβε το δρομολόγιο Νέα Υόρκη, Πλύμουθ, Σαουθάμπτον με το όνομα New York, ενώ αυτή τη φορά μειώθηκαν τα κατάρτια του σε δύο. Το 1921 επωλήθη στην Polish Navigation Company αλλά διατήρησε το όνομα New York. Εξυπηρέτησε τη γραμμή Νέα Υόρκη-Ντάντσιχ. Το 1922 επωλήθη στην American Black Sea Line. Στις 10 Ιουνίου 1922 απέπλευσε από Νέα Υόρκη για Νάπολι και Κωνσταντινούπολη όπου βγήκε σε πλειστηριασμό μετά από αίτημα της Αμερικανικής κυβέρνησης. Οδηγήθηκε σε διαλυτήριο της Γένοβας το 1923.