|
|
BATAVIA / POLONIA
Ναυπηγήθηκε το 1899 στα ναυπηγεία Blohm and Voss του Αμβούργου, για την Hamburg-America Line, Γερμανική σημαία, με το όνομα Batavia. Εξυπηρέτησε τις γραμμές Μεσόγειος-Νέα Υόρκη, Αμβούργο-Βαλτιμόρη και Αμβούργο-Βοστώνη. Χαρακτηριστικά του πλοίου: 10178 γκρος τονάζ, 501,3 πόδια μήκος, 62,2 πόδια πλάτος, ταχύτητα 14 κόμβοι. Μία τσιμινιέρα, δύο κατάρτια. Δυνατότητα εξυπηρέτησης 2700 επιβατών: 300-2ης θέσης και 2400-3ης θέσης επιβάτες. Στις 30 Μαΐου 1899 απέπλευσε για το παρθενικό του ταξίδι από το Αμβούργο για τη Βαλτιμόρη. Το 1906 του έγινε ανακατασκευή με αποτέλεσμα να αυξηθεί το τονάζ του στους 11464 τόνους. Στις 20 Δεκεμβρίου 1912 ξεκίνησε το πρώτο του ταξίδι από το Αμβούργο για Βοστώνη-Βαλτιμόρη και το 1913 πέρασε στην εταιρεία Austro-Americana Line, Αυστριακή σημαία, μετονομασθέν σε Polonia. Στις 23 Μαρτίου 1913 ξεκίνησε πλόες από Τεργέστη προς Πάτρα, Παλέρμο, Νάπολι, Νέα Υόρκη και τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου έκανε το πρώτο ταξίδι του από Τεργέστη προς Κεμπέκ και Μόντρεαλ. Τον Αύγουστο του 1913 έκανε το δεύτερο και τελευταίο του ταξίδι στη γραμμή αυτή και στη συνέχεια ξαναγύρισε στην προηγούμενη ιδιοκτήτρια εταιρεία, την Hamburg-America Line, παίρνοντας πίσω το προηγούμενο όνομά του, Batavia. Τον Μάρτιο του 1914 επέστρεψε στη γραμμή Αμβούργο-Βαλτιμόρη. Το τελευταίο του ταξίδι στη γραμμή το ξεκίνησε στις 20 Ιουνίου 1914 όταν απέπλευσε από το Αμβούργο για Νέα Υόρκη με επιστροφή. Τον Αύγουστο του 1914, με την κήρυξη του πολέμου, παρέμεινε δεμένο στο Αμβούργο και το 1917 χρησιμοποιήθηκε ως μεταγωγικό από το Γερμανικό Ναυτικό. Τελικά, στις 30 Δεκεμβρίου 1919, παρεδόθη στους Συμμάχους και εκχωρήθηκε στη Γαλλία. Το 1920 εδόθη προς εκμετάλλευση στη γαλλική εταιρεία Messageries Maritimes και το 1924 οδηγήθηκε σε διαλυτήριο.
|
|
|