GRAF WALDERSEE

Ναυπηγήθηκε το 1898 στα ναυπηγεία Blohm & Voss, στο Αμβούργο της Γερμανίας, για την Hamburg-America Line, Γερμανική σημαία, με πρόθεση να ονομασθεί Pavia. Τελικά, πριν την ολοκλήρωση της κατασκευής του, το όνομά του άλλαξε σε Graf Waldersee. Υπήρξε ένα από τέσσερα αδελφά πλοία. Εξυπηρέτησε τη γραμμή Αμβούργο-Βουλώνη-Νέα Υόρκη. Χαρακτηριστικά του πλοίου: 12830 γκρος τονάζ, 561,2 πόδια μήκος, 62,2 πόδια πλάτος, ταχύτητα 14 κόμβοι. Μία τσιμινιέρα, τέσσερα κατάρτια. Δυνατότητα εξυπηρέτησης 2546 επιβατών: 162-1ης θέσης, 184-2ης και 2200-3ης θέσης επιβάτες. Καθελκύστηκε στις 10 Δεκεμβρίου 1898 και ξεκίνησε το παρθενικό του ταξίδι στις 2 Απριλίου 1899 από το Αμβούργο για Βουλώνη-Νέα Υόρκη. Το φθινόπωρο του 1910 ανακατασκευάστηκε και το τονάζ του αυξήθηκε στους 13193 γκρος τόνους με δυνατότητα εξυπηρέτησης 2718 επιβατών: 408-2ης και 2310-3ης θέσης επιβάτες. Ξεκίνησε τον πρώτο του διάπλου Αμβούργο-Φιλαδέλφεια στις 28 Οκτωβρίου 1910, ενώ στις 27 Ιουνίου 1914 έκανε το τελευταίο ταξίδι Αμβούργο-Νέα Υόρκη-Αμβούργο. Με το τέλος του Παγκοσμίου Πολέμου παρεδόθη στην Αμερικανική κυβέρνηση στα πλαίσια των πολεμικών επανορθώσεων και χρησιμοποιήθηκε για τον επαναπατρισμό των Αμερικανικών στρατευμάτων από την Ευρώπη και στη συνέχεια ως μεταγωγικό του Ναυτικού. Το 1920 παραχωρήθηκε στην Μεγάλη Βρετανία η οποία, με τη σειρά της, το παραχώρησε προς εκμετάλλευση στην P&O Line, Βρετανική σημαία. Το 1922 επωλήθη προς διάλυση στην Kohlbrand Werft του Αμβούργου.