ATHINAI
 

Ναυπηγήθηκε το 1908 στα ναυπηγεία Sir Raylton Dixon, στο Middlesbrough της Αγγλίας, για την Υπερωκεάνιο Ελληνική Ατμοπλοΐα του Ανδριώτη εφοπλιστή Μωραΐτη, με το όνομα Athinai. Επειδή, όμως, η εταιρεία χρεωκόπησε πριν την ολοκλήρωση της ναυπήγησής του, το πλοίο παραδόθηκε στην εταιρεία που εντωμεταξύ ιδρύθηκε από τους πιστωτές του Μωραΐτη. Χαρακτηριστικά του πλοίου: 6742 γκρος τονάζ, 420 πόδια μήκος, 52 πόδια πλάτος, ταχύτητα 14 κόμβοι. Δύο τσιμινιέρες, δύο κατάρτια. Εξυπηρέτησε τη γραμμή Πειραιάς-Νέα Υόρκη. Έκανε το παρθενικό του ταξίδι στις 13 Μαΐου 1909 με δρομολόγιο Πειραιάς, Καλαμάτα, Πάτρα, Νέα Υόρκη. Τον Νοέμβριο 1912 επιτάχθηκε από την Ελληνική κυβέρνηση (βλέπε φωτο) και χρησιμοποιήθηκε σαν μεταγωγικό, ώσπου στις 23 Ιουνίου 1913 επανέλαβε τους πλόες μεταξύ του Πειραιά και της Νέας Υόρκης. Σε δημοσίευμα εφημερίδος της εποχής εμφανίζεται να αποπλέει την Τετάρτη 17 Ιουνίου 1914 από Πειραιά για 3ήμερο ταξίδι στη Σμύρνη με προσέγγιση στη Σύρο. Το τελευταίο ταξίδι για τους ιδιοκτήτες του το έκανε στις 25 Αυγούστου 1914 όταν άφησε τον Πειραιά για Πάτρα, Νέα Υόρκη. Λίγο αργότερα, μέσα στο ίδιο έτος, και η νέα εταιρεία επτώχευσε και το πλοίο πέρασε στην ιδιοκτησία της Εθνικής Ατμοπλοΐας των αδελφών Εμπειρίκου. Στις 22 Οκτωβρίου 1914 απέπλευσε από τον Πειραιά για Καλαμάτα, Πάτρα, Νέα Υόρκη και παρέμεινε στη γραμμή αυτή μέχρι την 16η Σεπτεμβρίου 1915 οπότε απέπλευσε από την Νέα Υόρκη για το τελευταίο του, όπως αποδείχθηκε, ταξίδι. Τρεις μέρες αργότερα κατεστράφη από πυρκαγιά στο μέσον του Ατλαντικού (στη θέση N40ο 54', W58ο 47'). Ευτυχώς, οι 316 επιβάτες και το 120μελές πλήρωμα διασώθηκαν από τα αγγλικά πλοία Tuscania, που πρώτο κατέπλευσε στο σημείο του ναυαγίου, και Roumanian Prince.