|
|
PANNONIA
Ναυπηγήθηκε το 1903 στα ναυπηγεία John Brown and Co, στη Γλασκώβη της Σκωτίας, και αγοράστηκε –καθ’όν χρόνο βρισκόταν ακόμη στο στάδιο της κατασκευής- από την εταιρεία Cunard Line, Βρετανική σημαία, με το όνομα Pannonia. Εξυπηρέτησε τις γραμμές Λονδίνο-Νέα Υόρκη και Μεσογειακοί λιμένες-Νέα Υόρκη. Χαρακτηριστικά του πλοίου: 9851 γκρος τονάζ, 486,5 πόδια μήκος, 59,3 πόδια πλάτος, ταχύτητα 13 κόμβοι. Μία τσιμινιέρα, τέσσερα κατάρτια. Δυνατότητα εξυπηρέτησης 840 επιβατών: 40-1ης και 800-3ης θέσης επιβάτες. Καθελκύστηκε τον Μάρτιο του 1903 και στις 28 Μαΐου 1904 άφησε την Τεργέστη στο παρθενικό του ταξίδι για Φιούμε, Παλέρμο και Νέα Υόρκη. Συνέχισε τους πλόες μεταξύ λιμένων της Μεσογείου και της Νέας Υόρκης μέχρι τις 16 Ιουλίου 1914 οπότε ξεκίνησε το τελευταίο ταξίδι από το Φιούμε για Πάτρα, Μεσσίνα, Παλέρμο, Νάπολι, Νέα Υόρκη. Το έτος αυτό, το 1914, ναυλώθηκε στην Anchor Line, κάτω από τη σημαία της οποίας ταξίδεψε τα επόμενα χρόνια. Στις 3 Οκτωβρίου 1914 απέπλευσε από τη Γλασκώβη για Κουίνσταουν-Νέα Υόρκη, συμπληρώνοντας στη γραμμή αυτή τέσσερα ταξίδια με επιστροφή. Από τον Μάρτιο 1915 μέχρι τον Μάρτιο 1919 έκανε ταξίδια μεταξύ Σαιν-Ναζαίρ και Νέας Υόρκης, αρχικά, κατόπιν μεταξύ Λονδίνου-Νέας Υόρκης και, τέλος, Λίβερπουλ-Νέας Υόρκης. Το 1919 επέστρεψε στη γραμμή της Μεσογείου. Έτσι, στις 18 Μαΐου 1919 απέπλευσε από τον Πειραιά για Μασσαλία-Νέα Υόρκη και συνέχισε τους πλόες μέχρι τις 17 Σεπτεμβρίου 1921, όταν απέπλευσε από την Τεργέστη για Πάτρα, Μεσσίνα, Νάπολι, Παλέρμο, Βαλένσια, Νέα Υόρκη. Αυτό ήταν το τελευταίο ταξίδι στην Μεσόγειο. Στη συνέχεια επανέλαβε τα ταξίδια Λίβερπουλ-Νέα Υόρκη μέχρι τις 18 Απριλίου 1922 οπότε έκανε τον τελευταίο υπερατλαντικό διάπλου. Οδηγήθηκε σε διαλυτήριο του Αμβούργου τον Οκτώβριο του 1922.
|
|
|